Ono što je kao ključni ekonomski i razvojni faktor za tisućljetnu agrarnu epohu bila zemlja, a za industrijsku epohu financijski i manualni rad, to je za novu ekonomiju 21. stoljeća znanje ili njegov ekonomski oblik intelektualni kapital.Ljudi, ljudski resursi, kadrovi predstavljaju živi faktor organizacije poduzeća, koji sa svojim znanjem, vještinama, sposobnostima i kreativnošću najviše doprinosi konkurentnosti i uspješnom ostvarenju ciljeva poduzeća. Ljudski resursi su jedinstveni za svako poduzeće i ne mogu se kopirati.
Kako bi zadržale i povećavale vrijednost intelektualnog kapitala tvrtke ulažu u obrazovanje, zapošljavaju kvalitetne kadrove, uspostavljaju sustav ocjenjivanja osoblja i rezultata rada, nagrađivanja i unapređivanja kvalitetnih kadrova, kupuju licence za tehnologije i sl. Većina tvrtki nastojat će sakriti od konkurencije vrijednost intelektualnog kapisata, budući da ne želi otkriti svoju konkurentsku prednost ili moguću slabost. Sektor gospodarskih subjekata, danas je motor promjene. Ponašanje poduzeća u privatnom sektoru, ali i državnih poduzeća koja opslužuju sektor poduzeća i građana danas mora biti prilagodljivo i otvoreno na promjene. To nalaže konkurencija i globalizacija.
Upravljanje ljudskim potencijalima u sebi nerazdvojno ujedinuje odlike koje imaju presudne i dugoročne efekte za poslovno ponašanje i uspješnost poduzeća i da ono treba polaziti od ostvarivanja strategijskih ciljeva i biti na njih usmjereno. Zapravo ističe ključnu ulogu ljudskih potencijala u oblikovanju i provedbi poslovne strategije, ali i utjecaj strategije na strategiju i programe upravljanja ljudskim potencijalima. Poslovna poduzeća imaju dvije vrste strategija koje moraju biti usko povezane: eksterna i interna. Eksterna strategija izabrani je način natjecanja, osnosno konkuriranja na tržištu. Interna strategija odnosi se na to kako razvijati, angažirati, usmjeravati, motivirati i kontrolirati
unutarnje resurse .Glavno je obilježje upravljanja ljudskim potencijalima njegova usmjerenost na budućnost, osiguravanje i razvoj ljudi u skladu s budućim položajem organizacije i njezinim poslovnim potrebama uz eliminiranje slabosti što predstavlja stalno unapređivanje poslovanja. Ono treba omogućiti i podržati ostvarivanje strategijskih ciljeva organizacije. Upravljanje ljudskim potencijalima osim toga treba pridonijeti konkurentskoj prednosti, podizanju produktivnosti i povečanju tržišne vrijednosti.
Kako bi zadržale i povećavale vrijednost intelektualnog kapitala tvrtke ulažu u obrazovanje, zapošljavaju kvalitetne kadrove, uspostavljaju sustav ocjenjivanja osoblja i rezultata rada, nagrađivanja i unapređivanja kvalitetnih kadrova, kupuju licence za tehnologije i sl. Većina tvrtki nastojat će sakriti od konkurencije vrijednost intelektualnog kapisata, budući da ne želi otkriti svoju konkurentsku prednost ili moguću slabost. Sektor gospodarskih subjekata, danas je motor promjene. Ponašanje poduzeća u privatnom sektoru, ali i državnih poduzeća koja opslužuju sektor poduzeća i građana danas mora biti prilagodljivo i otvoreno na promjene. To nalaže konkurencija i globalizacija.
Upravljanje ljudskim potencijalima u sebi nerazdvojno ujedinuje odlike koje imaju presudne i dugoročne efekte za poslovno ponašanje i uspješnost poduzeća i da ono treba polaziti od ostvarivanja strategijskih ciljeva i biti na njih usmjereno. Zapravo ističe ključnu ulogu ljudskih potencijala u oblikovanju i provedbi poslovne strategije, ali i utjecaj strategije na strategiju i programe upravljanja ljudskim potencijalima. Poslovna poduzeća imaju dvije vrste strategija koje moraju biti usko povezane: eksterna i interna. Eksterna strategija izabrani je način natjecanja, osnosno konkuriranja na tržištu. Interna strategija odnosi se na to kako razvijati, angažirati, usmjeravati, motivirati i kontrolirati
unutarnje resurse .Glavno je obilježje upravljanja ljudskim potencijalima njegova usmjerenost na budućnost, osiguravanje i razvoj ljudi u skladu s budućim položajem organizacije i njezinim poslovnim potrebama uz eliminiranje slabosti što predstavlja stalno unapređivanje poslovanja. Ono treba omogućiti i podržati ostvarivanje strategijskih ciljeva organizacije. Upravljanje ljudskim potencijalima osim toga treba pridonijeti konkurentskoj prednosti, podizanju produktivnosti i povečanju tržišne vrijednosti.
Pod upravljanje ljudskim resursima spadaju međusobno povezane aktivnosti od kojih su najvažnije:
- planiranje ponude poslova i traženje ljudskih resursa,
- analiza poslova,
- regrutiranje potencijalnih kandidata za zapošljavanje,
- selekcija prijavljenih kandidata,
- socijalizacija novih zaposlenika,
- obuka i razvoj zaposlenih,
- upravljanje učinkom i ponašanjem,
- motiviranje,
- poštovanje zakonskih propisa,
- otpuštanje
Nema komentara:
Objavi komentar